3.28.2015

【歌詞翻譯】MARINA AND THE DIAMONDS - IMMORTAL(中英歌詞)


試著翻了MARINA AND THE DIAMONDS 的 IMMORTAL
MV很美,歌聲也很棒,是一首非常推薦的良曲。
我流翻譯,可能有誤,歡迎糾正討論但是翻錯不要罵我TT




Immortal
永生

I wanna be immortal
Like a God in the sky
I wanna be a silk flower
Like I'm never gonna die
I wanna live forever
Forever in your heart
And we'll always be together
From the end to the start

我想要神一般的永生
若我為人造花,就能永遠不死
我想要永恆,如此一來可以永遠活在你心中
即使從終焉到起始,我們也能從此共存

That's what we do it for
To reserve a place
It's just another part of the human race
That's what we do it for
To reserve a space
In history, it's just
Part of the human race, race
(Race, race, race, race, race, race)

那就是我們為何要事先保留一個位置
這只是又另一場人類的競爭
這就是我們為何要事先保留一個空間
在歷史中,這只是人類競爭的一部份
競爭...

I'm forever chasing after time
But everybody dies, dies
If I could buy forever at a price
I would buy it twice, twice
But if the earth ends in fire
And the seas are frozen in time
There'll be just one survivor
The memory that I was yours
And you were mine
Everybody dies, dies
Chasing after time, time

我永遠追隨著光陰
但每個人都消逝了
若我能對永恆喊價
我將買下兩個它
假如大地在烈焰中迎向終點
汪洋在時光中凍結
將會只有一個倖存者
那就是「我屬於你,而你也屬於我」的記憶
隨著時間,每個人都離去

When you love somebody
They'll always leave too soon
But a memory, a memory
Can make a flower bloom
We wanna be remembered
Don't wanna live in vain
But nothing lasts forever
This world is in a losing game

當你愛著誰時
他們總是離開的太快
但是回憶可以讓花朵盛開
我們想要被記得,而不是活在虛無中
但沒有什麼是可以永遠存在的
這世界一直進行著,名為「失去」的遊戲

I wanna mean something to somebody else
Feel a significance in the real world
It's not enough to live out a lucky life

我想思量種種人事物
在這真實的世界感受真理
只活一條命的時間是不夠的

I'm forever chasing after time
But everybody dies, dies
If I could buy forever at a price
I would buy it twice, twice
But if the earth ends in fire
And the seas are frozen in time
There'll be just one survivor
The memory that I was yours
And you were mine
Everybody dies, dies
Chasing after time, time

我永遠追隨著光陰
但每個人都逝去了
若我能對永恆出價
我將買下兩個它
假如大地在烈焰中迎向終點
汪洋在時光中凍結
將會只有一個倖存者
那就是「我屬於你,而你也屬於我」的記憶
隨著時間,每個人都將會離去

No I don't wanna be afraid,
Afraid to die, die, die
I just wanna be able to say
That I have lived my life, life
Oh, all the things that humans do
To leave behind a little proof
But the only thing that doesn't die is love, love, love
Love, love

不,我並不對死亡感到害怕
我只是想說,我已經活過我的生命
啊啊,所有人類所做的事,都只留下微小的證據
但只有愛是永遠不死的

I'm forever chasing after time
But everybody dies, dies
If I could buy forever at a price
I would buy it twice, twice
But if the earth ends in fire
And the seas are frozen in time
There'll be just one survivor
The memories of our lifetime
Everybody dies, dies
Chasing after time, time

我永遠追隨著光陰
但每個人都逝去了
若我能對永恆出價
我將買下兩個它
假如大地在烈焰中迎向終點
汪洋在時光中凍結
將會有個唯一的倖存者
那即是我們一生的回憶
隨著時間,每個人都將會離去

So keep me alive
So keep me alive
So keep me alive, alive

所以讓我活著
讓我活著
讓我活著吧

沒有留言:

張貼留言