8.02.2015

【歌詞翻譯】Matryoshka - Sacred play secret place(中英歌詞)

在寧靜的夜裡很適合聽
歌詞帶著淡淡的憂鬱,配上輕柔的嗓音將整首歌詮釋得非常棒

英文歌詞來自網路
假如有錯歡迎告知

歌詞歡迎轉載,請註明出處。謝謝






Sacred play secret place
神聖演劇 秘密場所

Gracefully sneaking up on me
They just want to tear my feathers
The golden light of the setting sun
Let me be a hypocrite again

優雅無聲地靠近,接著突然出現在我身後
他們只想扯去我的羽毛
那落日的金色光芒
再度讓我變成了個偽善之人

I will be gone before long
I know I'm wrong
No matter how far I go, they find me out
I wish the gusts took away my gloom
I can't help this vague feeling

不久之後我將離去
我知道我錯了
不論行到多遠,他們終能將我找出
我期望狂風能吹散這憂鬱
我已無法阻止這模糊不清的感情

I feel so good, but I'm worn out
We'll be all right, don't look so sad
Confess my sin, conceal them all
Night will come soon and swallow everything

我覺得好極了,但我已疲憊不堪
我們將會沒事的,別露出難過的臉
懺悔我的罪,將他們全部隱藏
夜晚就快要來了,且將吞噬萬物

Quietly hiding in the grass
Hearing the leaves rustling
They're singing with a burning piano
It gives me cheap relief

靜靜地躲在草叢中
聽著葉子沙沙作響
他們正在配著焚燒的琴歌唱
給了我低劣的救贖

I will be gone before long
I know I'm wrong
No matter how far I go, they find me out
I wish the gusts took away my gloom
I can't help this vague feeling

不久之後我將離開
我知道我錯了
不論行到多遠,他們終能找到我
我期望狂風能吹散這憂鬱
已無法阻止這模糊不清的感觸

I feel so good, but I'm worn out
We'll be all right, don't look so sad
Confess my sin, conceal them all
Night will come soon and swallow everything

我覺得好極了,但我已筋疲力竭
我們將會沒事的,別露出難過的表情
懺悔我的罪,將他們全部隱藏
夜晚就快要來了,他將淹沒所有

I feel so good
We'll be all right
Then, I give all up

我覺得好極了
我們會沒事

接著,我放棄了所有

---------

不知道歌曲標題要怎麼翻比較好,就做了直譯。
有更好的解釋的話歡迎告知> <

2 則留言:

  1. 覺得網易云音樂上的翻譯還可以啦,你可以看看

    回覆刪除
  2. 好喜歡你🩷🩷

    回覆刪除